Ikonopis je umetnost slikanja ikona, religijskih slika na drvenim panelima. I ikone same nisu jednostavne slike - one se protežu simbolikom, teologijom i molitvom. Ikonopisci (slikari ikona) pridržavaju se strogih kanona i tradicionalnih metoda za stvaranje ikona koje su i vizuelno jedinstvene i duhovno značajne.
Materijali i metode ikonopisa:
Drvena podloga: Tradicionalno se koriste tvrde drvene ploče(daske) kao što su lipa, hrast ili orah.
Priprema površine: Drvena podloga se prekriva životinjskim lepilom(tutkalom) i lanenim platnom za stvaranje glatke i stabilne površine u više slojeva
Gesso: Nanosi se sloj preparature za poboljšanje apsorpcije boje.
Boje: se tradicionalno prave od prirodnih pigmenata pomešanih sa žumancima jaja i vodom.
Zlatni listići: Za aureole, pozadinu i ukrase često se koristi zlatni listići, ili šlagmetal.
Lakiranje: Na gotovu ikonu se nanosi sloj laka za zaštitu boja.
Šta bismo rekli o duborezu
Duborez je umetnost rezbarenja figura i dizajna u drvetu. U tradiciji, duborez se često koristi za izradu ikonostasa, pregrada koje odvajaju prostor oltara od glavnog dela crkve, kao i za izradu manjih ikona i drugih dekorativnih predmeta.
Materijali i metode duboreza:
Drvo: Najčešće se koristi tvrdo drvo kao što je lipa, hrast ili orah zbog svoje izdržljivosti i sposobnosti za fino rezbarenje.
Dleta: Dleta različitih oblika i veličina se koriste za rezbarenje drveta i stvaranje željenog reljefa.
Brušenje i poliranje: Nakon završetka, površina se brusi i polira za glatak završeni izgled.